Monday, May 14, 2018

KLCI week 19


Carta Indeks mingguan masih dalam keadaan bullish dan dilihat bertahan dalam masih diatas short term uptrend line sejak Feb 2018. Kemungkinan indeks akan melonjak dan berlegar diatas short term trendline 1820 hingga paras rintangan 1900. Sentimen keseluruhan adalah positif dengan Tun Dr Mahathir menjadi PM dan mengumumkan keutamaan kepada penjanaan dan pertumbuhan ekonomi. Analisa indeks pada minggu 17 masih boleh digunapakai.


Carta Indeks harian menunjukkan telah melepasi sokongan short term trendline dan benar menuju ke arah 1810 seperti jangkaan minggu 17. Namun kelihatan kekuatan indeks telah melonjak naik dengan minat belian yang tinggi kemungkinan pelabur mempunyai jangkaan positif berkenaan keputusan pilihanraya ke 14. Indikator RSI telah melonjak dari tahap 30% menuju ke arah 50%. Indeks dijangka akan mencuba halangan 1875 semula dan jika melepasi halangan ini, maka hala tuju seterusnya ialah pada 1900. paras sokongan masih pada 1810.

Laporan ringkas ini disediakan oleh Kamarul Nizam. Beliau boleh dihubungi melalui email kamarulTA@gmail.com
Penafian

No comments:

Post a Comment

Updates

Hello! Memperkenalkan, logo baharu kami!   Sedikit penjelasan berkenaan logo kami: Bull and Bear mewakili arah tuju pasaran, naik da...