Monday, May 14, 2018

FAQ

Siapa Kamarul Nizam?
Beliau merupakan seorang remisier dari Broker Malacca Securities, berpengkalan di Cheras dan beroperasi sekitar Shah Alam. Merupakan graduan MSTA (Member of Society of Technical Analysis, UK) dan CFTe (Certified Financial Technician, US). Berpengalaman dalam bidang perdagangan saham sejak tahun 2015. Seringkali mengajar dan membuat perkongsian di merata tempat bersama sahabat dan juga pelanggan beliau. Beliau merupakan sebahagian dari pasukan PR Traders yang berpusat di Wangsa Maju.


Berapa modal untuk mulakan jual beli saham?
Modal terpulang kepada anda. pada pendapat saya, sekurang - kurang nya RM5,000 untuk membeli saham yang baik dengan jumlah unit yang sesuai untuk mula mendapatkan keuntungan. lebih selamat jika RM10,000 keatas. Yang penting, anda mesti mempunyai ilmu berdagang saham. Jumlah saham yang dicadangkan untuk belian, minimum 10,000 unit agar pergerakan positif (0.5sen bidaan harga terkecil) walaupun sedikit, dapat untuk menampung kos pembelian dan penjualan saham terbabit. 


Berapa kos untuk belajar?
Bergantung kepada anda. ianya boleh jadi percuma jika anda rajin mencari dan menelaah ilmu melalui sumber-sumber yang ada terutamanya melalui buku dan internet. Harga kursus pula bermula dari RM300 sehingga ribuan ringgit, kebanyakannya disediakan oleh mentor-mentor yang ternama dan berpengalaman, bersama pasukan mereka.

Apakah tools / peralatan / teknik yang digunakan?
Tools percuma dari broker MPlus Online dan juga sumber percuma dari internet / mobile apps (KLSE Screener, Stock Hunter dan lain lain). Tak perlu sebarang bayaran / pembelian perisian yang mahal. Teknik yang digunakan dipanggil Technical Analysis / Analisa Teknikal, menumpukan kepada pergerakan harga dan jumlah dagangan saham untuk menentukan kaunter yang berpotensi untuk naik. teknik ini boleh dipelajari jika anda mempunyai minat.

Macam mana nak start trade?
akan dijawab

Boleh untung ke?
Sudah tentu! Jika tidak, masakan pelaburan/perdagangan saham masih menjadi salah satu sumber kekayaan / pendapatan golongan atasan, top 20%. anda cuma perlu punyai ilmu agar tidak terperangkap dalam kerugian dan harapan palsu.

Sudah bersedia untuk tahu caranya? Hubungi saya melalui email kamarulTA@gmail.com.

No comments:

Post a Comment

Updates

Hello! Memperkenalkan, logo baharu kami!   Sedikit penjelasan berkenaan logo kami: Bull and Bear mewakili arah tuju pasaran, naik da...